Mi az a jelmeztervező. Sok mindent el lehet mondani egy filmbeli szereplőről az alapján, hogy mit visel. Egy karakter jelmeze önmagában is utalást adhat a film játszásának időszakára (50-es, 60-as, 90-es vagy 2000-es évek), a szereplő szakmájára (ügyvéd, orvos, bohóc, gengszter), a szereplő anyagi helyzetére. a karakter (gazdag és kiszolgáltatott vagy szegény és félénk). Mindannyian emlékszünk a Pixar nagy sikerű The Incredibles jelmeztervezőjének képére. Igen, egyes jelmeztervezők lehetnek különcek, de ők a fajok közötti részei  Tehát Mi Az A Jelmeztervezés? A jelmeztervezés alapvető, de látszólag csendes szerepet játszik abban, hogy egy filmet emlékezetessé tegyen, és a karaktereket félelmetessé tegye, akár a karakter célja, hogy beleolvadjon környezetükbe, vagy kiemelkedjen onnan. A jelmezek úgy írhatók le, mint segédeszközök, amelyekkel a filmesek elmesélik történeteiket. Bár a jelmeztervezők döntő szerepet játszanak a karakterek valósághűvé tételében, színészként és rendezőként kevésbé ünneplik és elismerik őket Amint azt korábban említettük, a jelmeztervezés célja a karakter egy meghatározott időszakba való elhelyezése. A díjnyertes és minden idők egyik legtöbbet eladott filmje, az  az 1939-es amerikai polgárháború idején játszódik.

Scarlett O'Hara jelmeze az akkori konvencionális viseletet tükrözte, és pontosan ábrázolja a későbbi kegyelemből való kiesését. Átvitt értelemben az öltözék megtervezésének módja a háború utáni újjáépítési korszakot tükrözte.

Stars Warsban a figyelem gyorsan felkelti a film cselekményét, karakterét vagy speciális effektusait, de a kosztümök ugyanannyi szerepet játszottak a kasszasiker sikerében. Leila hercegnő jelmezterve az idegenség és a királyság keverékét tudta közvetíteni a nézők számára, ezáltal úgy értelmezte, hogy egyszerre egy másik világból és királyi fajtából származik. film többi szereplőjének jelmezei A tábornokok, robotok és katonák elég élénkek voltak ahhoz, hogy átadják a nézőknek szokatlanságukat, de nem annyira, hogy eltévedjenek, mint a jelmez jelentésében.

Egy mai filmhez való jelmez tervezésének problémája az, hogy amikor a filmet leforgatják, szerkesztik és végül bemutatják, a jelmez elavult lett volna. A kihívás tehát mindig az, hogy olyan jelmezt tervezzünk, amely egy kicsit túlmutat a filmes időn.

Az Oscar-díjas rapfilmben Eminem, 8 Mile , jelmeze, az egyszerű kapucnis pulóver célja az volt, hogy tükrözze státuszát és ambícióját, hogy a tiszta tehetség és semmi hivalkodó legyen, miközben a nézők figyelmét az arcán tartja.

A filmekhez tényleg nincs jelmeztervező sablon. Minden filmnek megvan a maga stílusstílusa, és a jelmezterv ezt a stílust hivatott kiegészíteni, legyen az realizmus vagy hivalkodó.

Egyes jelmezek célja, hogy a karakterek kiemelkedjenek a világukból, míg mások beleolvadnak. Roald Dahl 1964-es  Willy Wonka és a csokoládégyár című filmjében a film többi szereplőjének jelmezei az 1800-as évek végét tükrözték, míg Wonka kabátja egy későbbi korszak hibridje, vizuálisan ábrázolva egy olyan karaktert, aki nemcsak e világból, hanem korát is megelőzi.

A jelmez emelte ki. A film remake-je is tükrözte a „világon kívüli” részt, de nem ragadja meg a valóságot, így rajzfilmes karikatúrának tűnt. Mindkét esetben kitűnt a palettából, és a tervezőnek egy jelmeztervező Oscar ®-t kellett volna kapnia .

A Bonnie és Clyde, az amerikai krimi-életrajzi film egy másik film, ahol jelmezeket használtak a kitűnők ábrázolására. Bár a film az 1930-as években játszódik, a bűnözői páros stílusa, jelmezei és a média iránti megszállottságuk az 1960-as évekre helyezte őket, amitől úgy tűntek, mint a való világban élő fiatalok, amikor a film készült.

A 2012-es Django Unchained című filmben Jamie Foxx élénkkék jelmeze az volt, hogy kitűnjön környezetéből, talán hogy kiemelje szabad ember státuszát.

Az 1972-es amerikai krimiben, a Keresztapaban Michael Corleone katonai jelmezterve azt a vágyát tükrözte, hogy kitűnjön a maffiából, akikről ismert volt, hogy jellemzően előkelő öltönyöket viselnek. De ahogy a film halad előre, és elhatározása megtört, jelmezterve felfedte, hogy fokozatosan átvált a maffiaéletre.

A gengszter- és maffiajelmez a beilleszkedés ambícióját tükrözi. A gengszterek a legtöbb filmben jellemzően jelmezeket használnak, hogy megpróbáljanak beilleszkedni a felsőbb társaságokba, de bármennyire is próbálkoznak, mindig nyilvánvaló, hogy csak öltözködni próbálnak, és mégis kitűnnek. mint maffia.

Az öltözködésre egy másik példát találhatunk az AMC Breaking Bad-ben , ahol a középiskolai kémiatanár, Walter White megpróbál gengszternek tűnni. De a sorozat előrehaladtával végül megkapja, amit akar, és gengszter lesz.

Ezenkívül, amint azt korábban említettük, a jelmezek betekintést nyújtanak az azt viselő karakter természetébe vagy szakmájába. A Stars Wars filmben Luke Skywalker jelmeze és esztétikája azt tükrözte, hogy harcművészeti képzésen vesz részt, míg Obi-Wan Kenobi szerzetesnek vagy lovagnak öltözött, mert ő végzi a tanítást.

A jelmezek is többet árulnak el az emberről, az Idegenek a vonaton nyitójeleneteiben a cipők változatossága utalhat a nézőkre arra, hogy ki a gazdag és ki a hétköznapi ember. A nézők többféle következtetést is levonhatnak a különböző cipők típusából vagy színéből. elmezszínt használtak a két kulcsszereplő ábrázolására. A nyitójelenet minden szereplő számára meghatározza a színmintát, Tom esetében barna, Summer esetében pedig kék. A szín folyamatosan változik a film előrehaladtával. Amikor Summer belép Tom világába, a színe barnára változik.

Egy nagyszerű film az, amelyben az összes produkciós elem együtt jó munkát végez, ideértve a jelmezkészítést is.